Handelsbetingelser

Salgs- & leveringsbetingelser for web-shoppen

Om os

Contrast
Hovedvagtsgade 6
1103 København K

Telefon +45 33 33 04 12

CVR nr. 14 93 14 06

Priser

Alle priser er inklusiv 25% moms. Vi tager forbehold for eventuelle fejl i priser og på siden generelt.

Ordrebekræftelse/kvittering

Ordrebekræftelsen/kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Ved forsendelsen bliver vedlagt en faktura. Fakturaen er dit bevis på reklamationsretten - hvis uheldet skulle være ude eller hvis varen skal byttes.

Ligeledes sender vi en ordrebekræftese pr. mail til den indtastede e-mailadresse. 

Betaling

Betaler du med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken vi eller andre har således mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det, du har godkendt ved købet.

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Master Card
  • Maestro Card
  • American Express

Ønsker du at benytte et andet betalingsmiddel, bedes du kontakte os på telefon 33 33 04 12.

Fragt

Levering i Danmark

FRAGTFRI LEVERING ved bestillinger over 300 kroner.
*(Undtaget er større varer, som skal med fragtmand - dette er angivet ved varerne)

 

Fragtprisen er DKK 55,- ved køb under DKK 300,-

 

Vi benytter Postnord (det tidligere Post Danmark) til vore forsendelser - og alt sendes som pakker, således at varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.

Undtaget er dog større ting her benyttes en fragtmand eller ligende til forsendelsen - på disse varer vil vore normale fragtrater ikke være gældende, og man skal på varerne vælge, om man ønsker at få leveret eller at afhente sin vare. Prisen på leveringen vil fremgå ved de pågældende varer.

Leveringstid

Levering fra dag til dag på alle hverdage (ved bestilling inden kl. 14)
De fleste varer sendes med Post Danmark
Enkelte tunge varer sendes med Danske Fragtmænd (der kan aftales en bestemt leveringsdag)

BEMÆRK Ønskes der levering på en bestemt dag, skal dette blot anføres under bemærkninger

Levering til Norge & Sverige

Fragt til Norge & Sverige er kr. 400,-

Ved løb for mere end kr. 2.000,- sender vi fragtfrit til Norge & Sverige

Vi benytter Postnord til vore forsendelser - og alt sendes som pakker, således at varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.

Levering til øvrige udland

Ved fragt til øvrige lande bedes De venligst kontakte os, så finder vi den bedste og billigste forsendelsesmåde. 

Indpakning

Vi pakker gerne individuelt ind, er der særlige ønsker til indpakningen, lyserød sløjfe til dåben mv. ja, så er det blot at skrive ønsket under bemækninger.
Er der mange indpakkede gaver, forsyner vi alle pakkerne med en Post it med gaveindhold.
Ønskes gaven sendt til en anden adresse, vælg da anden leveringsadresse.

Returvarer

Selvfølgelig skal det være muligt at bytte / returnere en vare - og Contrast bytter uden tidsbegrænsning.
Er varen på nogen måde beskadiget, ja så er det Contrast der betaler returporto, skal varen retur betaler køber returporto.
Husk altid at angive dit bankkontonummer, så vi kan tilbagebetale pengene til dig.

Reklamation

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået indtil 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken:

Ordrenummer og/eller fakturanummer - Hvis det er muligt vil en fakturakopi være at foretrække samt en udførlig beskrivelse af reklamationen.

Personlige oplysninger

Alle oplysninger bruges kun til din forsendelse og gemmes i vort bogholderi i 5 år i henhold til regnskablovens betingelser. Vi garanterer, at vi aldrig sælger, udlejer eller udlåner personlige oplysninger til tredie person.

Nyhedsbrev
Klik her for at tilmelde dig vores nyhedsbreve >>

Klagemuligheder

Såfremt der er noget, du ikke er tilfreds med, når du handler med Contrast, så vil vi naturligvis altid gerne have besked fra dig om dette, så vi kan prøve at finde en løsning sammen.

Juridisk så skal vi også oplyse om, hvilke klagemuligheder du i øvrigt har:

Forbruger klagenævn:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, tlf. 47715000, kfst@kfst.dk
 
Det europæiske klagesystem ODR kan ses her >